Diş Kaybının Sebepleri

Diş Kaybının Sebepleri Ağız sağlığınıza yeterince ilgi göstermemek, diş hekimine altı ayda bir yapılması gereken ziyaretleri aksatmak sizin dişinizi kaybetmenize neden olabilir. Diş kaybı siz 40 yaşınızdayken de 80 yaşınızdayken de başınıza gelebilir.

Bu durumla karşılaşmamak için ağız sağlığınıza gerekli ilgiyi gösterip diş hekimi ziyaretlerinizi etmeyi ihmal etmemeniz çok önemlidir. bunların yanı sıra diş kaybının bir çok farklı nedeni vardır. İşte dişlerimizi kaybetmemize neden olan başlıca nedenler;

Diş eti hastalığı

Yapılan son araştırmalara göre 35 yaş üzerinde dişeti hastalığına sahip kişilerin %57 sidiş kaybı yaşıyor. Gingivitis ve periodontitis içeren dişeti hastalığı kaybın en önemli nedeni. Periodontal hastalığın nedenler ise genellikle sigara kullanımı, diyabet, stres, kötü ağız bakımı, hormonal değişiklikler ya da kalıtımsal sebeplerdir.

Diyabet

Diş kaybının en önemli nedenlerinden biri olan diyabet aynı zamanda dişeti hastalığına yakalanma riskini de arttırır. Aynı zamanda diyabet kemik kaybına neden olduğu için bu da diş kaybına neden olur.

Sigara kullanımı

Sigara kullanımı diş kaybıyla eşleştirilmiştir. Yapılan son araştırmaların sigara kullanımının diş kaybına neden olduğunu ortaya koyarken, tüm vücut sağlığı için olduğu kadar ağız sağlığı açısından da sigara içmemek çok önemli bir faktör olarak öne çıkıyor.

Diğer Nedenler

Diş kaybının diğer nedenleri kötü beslenme, genetik yatkınlık, kötü yapılmış köprüler, hatalı dolgular, AIDS, kemoterapi, uyuşturucu kullanımı, bazı kalsiyum önleyicilerdir.

Diş Kaybı

Diş kaybı diğer dişleri kaybetmeyi tetikleyen bir etmendir. Bir dişinizi kaybetmeniz durumunda diğer dişleriniz etkilenir ve kaybetme riski oluşur.