Eksik Dişler Neden Zararlıdır

Eksik Dişlerin Zararları Diş eksikleri, çoğu kişi için, özellikle de bir veya iki dişin eksikliğinde hemen tedaviye gerek duyulmayan bir durumdur. Ancak ağızda eksilen dişler diğer dişlerde yapısal ve fonksiyonel bozulmalara yol açarken, estetik bozulmaları da beraberinde getirir.

Eksik dişlerin en hissedilir zararı, yemek yerken yaşanan zorlanmadır. Çiğneme fonksiyonunda ortaya çıkan zorluk yüzünden, hasta daha çok diğer tarafla yemek yemeye başlar ve bu durum çene ekleminin zorlanmasına ve hasar görmesine sebep olur.

Sindirimin öncelikle ağızda başladığı unutulmamalıdır. Yiyeceklerin iyi çiğnemesi çok önemlidir. Diş eksikleri yüzünden iyi çiğnenmeyen gıdalar ise mideyi daha çok yoracağı gibi, hazım problemleri, gastrit hatta obeziteyle sonuçlanabilir. Özellikle birden çok sayıda diş eksikliği olan hastaların, sert ve çiğneme gerektiren gıdalardan özellikle kaçınması ise beslenme eksiklerini beraberinde getirmektedir.

Eksik dişlerin diğer yol açtığı önemli bir sorun ise, sağlıklı dişlerin ve çene ekleminin ciddi ölçüde zarar görmesidir. Dişlerin oluşan boşluğa doğru kayma göstermesi dişlerde aralanmaya, hatta yan dişlerde devrilmeye yol açabilir. Karşıt dişler ise boşluğa doğru uzama gösterir. Tüm bu değişikliklerle oluşan boşluklarda daha fazla yiyecek artıkları kalırken, temizlik ve bakım zorlaşır. Sağlıklı dişlerin hızla çürümesine ve diş eti hastalıklarına varan sorunlar ortaya çıkabilir.

Dişler, sindirimi etkilediği kadar konuşmayı da etkiler. Özellikle ön dişlerdeki eksikler telaffuzu ve bazı sesleri olumsuz yönde etkiler.

Kişinin dış görünüşüne olan etkisi ise estetik açıdan olumsuz etkisidir. Eksik dişler konuşurken, gülerken kişiyi olduğundan yaşlı gösterdiği gibi, dudak ve yanaklarda çkömüş ve kırışık bir görüntüye yol açabilir.

Eksik Dişlerin Tedavisi

Hastalık, kaza veya diğer bir sebeple kaybedilen dişin yerine kalıcı ve sağlıklı yeni bir diş koymanın en güvenilir yolu implanttır. Doğal dişe en yakın yöntem olan implant konuşma ve çiğneme fonksiyonlarını geri kazandırırken, estetik problemleri ortadan kaldıran bir tedavidir.

Diş kayıplarında, süre uzadıkça, yeni sorunlar ortaya çıkar. Sağlıklı dişlerin zarar görmemesi ve ek tedavilere ihtiyaç duyulmaması için tedaviye kısa süre içinde başlamak çok önemlidir.