İmplant Hakkında Sık Sorulan Sorular

1. Herkes implant yaptırabilir mi?

Yeterli kemik yoğunluğuna sahip hastalar implant yaptırabilir. Ancak hastanın genel sağlık durumu da önemlidir. Diyabet gibi kronik hastalıklar, düzenli kullanılan ilaçlar dikkate alınırken, sigara tiryakiliği, alkol ve diğer madde alışkanlıkları gibi etkenler implant tedavisini olumsuz etkileyebilir.

2. İmplant için yaş sınırı var mı?

Kemik gelişimi açısından kızlarda 16, erkeklerde 18 yaşını beklemek gerekir.

3. İmplant için yeterli kemik yoğunluğuna sahip değilsem ne yapmalıyım?

İmplant tedavisi öncesinde, doktorunuzun vereceği karara bağlı olarak kemik grefti operasyonu yapılabilir. Kemik miktarındaki eksiklik giderilince implant yaptırabilirsiniz.

4. İmplant markasını nasıl seçebilirim?

Piyasada yüzlerce implnat markası bulunuyor. Marka seçiminde hekimize danışarak yardım alabilirsiniz.

5. İmplant çok ağrılı bir uygulama mıdır?

Eğer daha önce diş çekimi yaptırdıysanız, benzer bir ağrı olarak düşünebilirsiniz. Uygulama sırasında gerekli alan yeterli miktarda uyuşturulur ve ağrı duymazsınız. Sonrasında anestezinin etkisi geçince oluşabilecek ağrının önüne ise doktorunuzun önerdiği ağrı kesicileri bir veya bir kaç gün kullanarak önleyebilirsiniz.

6. İmplant sonrası kaç gün dinlenmem gerekir?

Sadece implantın yapıldığı gün dinlenmeniz yeterli olur. Ertesi gün işinize ve günlük hayatınıza rahatça geri dönebilirsiniz.

7. İmplant dişin bakımı nasıl olmalı?

İmplant dişin bakımı en az normal dişler kadar önemlidir. Düzenli fırçalama ve diş ipi kullanımını ihmal etmemek gerekir. Çünkü aralarında birikecek yiyecek artıkları bakteri birikimine ve bu bakteriler de iltihaplanmalara yol açabilir. İmplantın kuron kaplamasında ise oluşacak diş taşları, diş etinde çekilmelerine ve diş kaybı gibi implantın kaybına neden olabilir.

8. İmplantın tedavi süresi nedir?

İmplantın çene kemiğine yerleştirilmesi tek diş için 15-30 dakikalık bir operasyondur. İmplantın tam kaynaşma sağlaması için ortalama 3 aylık bir bekleme süresi vardır. Bu süre içinde implant üzerine geçici protez yapılabilir. Tedavi implant üstü protezin yerleştirilmesiyle tamamlanır.

9. İmplant uygulamasının başarı garantisi var mıdır?

İmplant ve çene cerrahisi konusunda deneyimli diş hekimleri tarafından, kaliteli malzemeyle uygulanan implant tedavilerinin başarı oranı %95'tir.

10. İmplant sonrası MR ve Tomografi çektirebilir miyim?

İmplant, MR ve totografi çekilmesine engel değildir ve etkilenmez. Çünkü MR çekiminin oluşturduğu manyetik dalgalar, mıknatıs özellikli materyalleri kendine çeker. Titanyumdan yapılan implantların mıknatıs özelliği yoktur. Tomografi ise bu etki alanlarının tamamen dışında bir görüntüleme türüdür.